ترافیک پرحجم در میدان آزادی، تقاطع کلاهدوز و میدان بهارستان مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولد ۱۹۱ نوزاد در مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه مشهد تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد
سرخط خبرها

فرایند برقی‌سازی اتوبوس‌های مشهد در چند ماه آینده سرعت می‌گیرد

  • کد خبر: ۱۹۰۷۱۵
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
فرایند برقی‌سازی اتوبوس‌های مشهد در چند ماه آینده سرعت می‌گیرد
به گفته رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در ماه‌های آینده تصمیم فوری و قاطع برای اتوبوس برقی گرفته خواهد شد

به گزارش شهرآرانیوز چندین سال است که موضوع خرید یا ساخت اتوبوس برقی در مدیریت شهری مشهد مطرح است. در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی و توجه ویژه شهرداری مشهد به موضوع هوای پاک، سال ۱۴۰۰ مدیریت شهری در طرح مشترکی با یکی از شرکت‌های خودروساز داخلی و گروه مپنا، نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل را در مشهد رونمایی کردند و پس از این رونمایی، شرکت سازنده به اخذ استاندارد‌ها و تأییدیه‌های مربوط اقدام کرد، اما با توجه به اینکه نمونه مشابه استانداردی برای اتوبوس‌برقی پیش از این در کشور وجود نداشت، از همین‌رو مراحل اخذ استاندارد این اتوبوس بیش از دو و نیم سال به طول انجامیده است و هنوز هم خبری از اخذ استاندارد‌های مربوط و پلاک‌گذاری این اتوبوس نیست.

هر چند که مسئولان سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد اعلام کرده‌اند براساس وعده شرکت سازنده این اتوبوس برقی، تا ابتدای سال ۱۴۰۳ به احتمال زیاد این اتوبوس به اخذ استاندارد‌ها موفق می‌شود، اما در کنار این موضوع رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم به شهرآرا گفت که برای موضوع اتوبوس برقی به معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تکلیف کرده‌ایم که مطالعات و بررسی‌های لازم را انجام دهند و با انجام این مطالعات و بررسی‌ها تا چند ماه آینده تصمیم مورد نظر را برای این موضوع خواهیم گرفت.

مجید نژادحسین با بیان اینکه تردد اتوبوس‌برقی در شهر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است، در زمینه اضافه شدن اتوبوس برقی به سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر به خبرنگار ما گفت: به معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرده‌ایم که بررسی لازم را انجام دهد.

در همین راستا قرار است برای چگونگی تأمین زیرساخت‌ها مطالعاتی صورت گیرد که کار به چه نحو و در کدام مسیر انجام شود و براساس گزارش توجیهی که از سوی معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ارسال شود می‌توان تصمیم گرفت. وی با اشاره به مهلت دوماهه برای ارائه گزارش، ادامه داد: به احتمال زیاد یک یا دو هفته آینده این موضوع برای ارائه گزارش از سوی شهرداری مشهد در کمیسیون تخصصی عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا مطرح می‌شود. نژادحسین در پاسخ به این سؤال که آیا امسال تصمیم قاطعی برای این موضوع گرفته می‌شود، بیان کرد: بله. تا چند ماه آینده در این‌باره تصمیم‌گیری می‌شود.

اخذ مجوز تا انتهای امسال

همچنین سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد درباره آخرین وضعیت مراحل اخذ استاندارد‌ها و پلاک‌گذاری اتوبوس‌برقی رونمایی شده در مشهد گفت: این اتوبوس‌ها که با همکاری مشترک شهرداری مشهد، گروه مپنا و شرکت عقاب‌افشان ساخته شده، همچنان در مراحل اخذ استاندارد است و در آخرین مذاکره‌ای که با مدیرعامل شرکت عقاب و گروه مپنا داشته‌ایم، پیش‌بینی می‌شود که این اتوبوس ابتدای سال ۱۴۰۳ به اخذ استاندارد‌های لازم موفق شود.

پیگیری ورود ناوگان برقی به مشهد

محمد غلامی درباره برنامه مدیریت شهری مشهد برای ورود ناوگان برقی به شهر مشهد نیز اظهار کرد: در این راستا مکاتبات مختلفی از سوی شهردار مشهد با وزارت صمت و مبادی دیگر انجام و تقاضای واردات ناوگان برقی یا تولید ناوگان برقی در کشور به سازمان‌های مربوط داده شده است؛ بنابراین پیگیری‌های مختلف شهرداری همچنان ادامه خواهد داشت.

آماده‌سازی زیرساخت‌ها

وی با بیان اینکه البته در گذشته نیز تفاهم خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با گروه مپنا انجام شده است، ادامه داد: در بخش زیرساختی نیز مطالعات برقی‌سازی خط یک بی‌آرتی انجام شده و همچنین جایگاه آزمایشی شارژ خودرو برقی در پایانه امام رضا (ع) و در مجاورت خط یک بی‌آرتی ساخته شده است.

غلامی همچنین با اشاره به اینکه مطالعات جامع برای تمام سیستم حمل‌ونقل مشهد با همکاری سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و شرکت مکو از شرکت‌های زیرمجموعه مپنا در دست انجام است، گفت: چند فاز از این مطالعات به صورت مرحله‌ای انجام شده است. با تکمیل این مطالعات می‌توانیم سند خوبی برای وضعیت حمل‌ونقل برقی برای ناوگان‌های اتوبوس، تاکسی و شبکه حمل‌ونقل بار و حتی دوچرخه و اسکوتر داشته باشیم. سرپرست سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد گفت: در مجموع برنامه مدیریت شهری، بهره‌مندی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی است که تأمین این ناوگان مستلزم امکان واردات این اتوبوس یا ساخت آن در داخل و البته تأمین منابع مالی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->